Over

Over2020-01-24T14:25:23+01:00

We zijn gepassioneerd over ons werk en geïnspireerd door onze klanten.

We zijn gepassioneerd over ons werk en geïnspireerd door onze klanten.

Oude Veldhuis Automatisering

Oude Veldhuis automatisering.

Sinds 1988 voorzien wij apotheken en opleidingsinstituten van professionele software; dit gebeurde tot 2007 onder de naam Old Bike Soft BV
Naast onze standaard software leveren wij in opdracht ook automatiseringsdiensten en geavanceerde software op maat, zie bijvoorbeeld www.rifas.nl.

Waarom Storec voor jouw organisatie

Houd de controle
over de recepten

Nooit meer
een recept
kwijt

Snel & makkelijk

Voortreffelijke
Service

Frequently Asked Questions

Prijzen Storec Mobiel2020-01-24T09:37:59+01:00

Storec Mobiel is een aanvullende app voor Storec. Met Storec Mobiel kun je snel en gemakkelijk recepten nakijken op een tablet (iPad of Android). In tegenstelling tot de andere Storec applicaties, werkt Storec Mobiel niet alleen via een zorgnetwerk, maar ook veilig via het gewone internet. De recepten zijn daarmee ook thuis na te kijken.

Prijs per kalenderjaar: €269.

Koppeling PharmaCom2020-01-24T09:31:18+01:00

Koppeling PharmaCom / Storec
PharmaPartners berekent ons per vestiging (OC-Code) kosten voor de koppeling tussen PharmaCom en Storec. We belasten deze kosten door aan de apotheek. Deze kosten bedragen per jaar: €355.4

Prijzen2020-01-24T16:25:11+01:00

Prijs per scan
Storec werkt niet met licenties en je mag Storec PC en Storec Viewer op zo veel PC’s installeren als gewenst. Je betaalt eenmalig een bedrag per uniek receptnummer en daarvoor wordt de scan 15 jaar bewaard. Als je in een jaar bijvoorbeeld 80.000 papiertjes scant met 65.000 verschillende receptnummers, betaal je de 65.000 nummers en niet de 80.000 scans.

Prijs voor receptscans: 1.57 cent per receptnummer
Prijs voor overige documenten: 1.57 cent per scan

NB: We hanteren voor de facturering een minimum van 25.000 scans (€ 393) per vestiging. Ook als je geen nieuwe scans meer toevoegt aan Storec en je wilt het bestaande archief in Storec behouden, betaal je dit minimum aantal scans per jaar. Storec wordt dan omgezet naar een zogeheten ‘read-only’ abonnement.

Support2021-12-03T14:58:27+01:00

Bij ons staat de klant écht voorop en daarom leveren we razendsnelle support. Vrijwel iedere supportvraag beantwoorden we binnen het uur en vaak al binnen een kwartier! En anders krijg je te horen wanneer we contact opnemen, wij houden niet van mailtjes die dagen of zelfs wekenlang onbeantwoord blijven. We hechten veel waarde aan de opmerkingen van onze gebruikers. Er zijn inmiddels al veel voorbeelden van suggesties die we (soms zelfs binnen enkele dagen) in de software opnemen.

We zijn niet telefonisch bereikbaar, maar neem van ons aan: onze mailsupport is vele malen efficiënter dan de telefonische support van vele grote bedrijven!
support@addsoft.nl.

Waarom Storec?2020-01-24T09:09:28+01:00

In de loop van de tijd krijgt het digitale archief van een apotheek een enorme omvang. Niet alleen wat betreft de hoeveelheid data, maar zeker ook wat betreft de hoeveelheid bestanden. Zo zal een gemiddelde apotheek in 15 jaar een archief van 1,25 miljoen bestanden opbouwen (inclusief back-ups dus 2,5 miljoen bestanden!). De hiervoor nauwelijks geschikte besturingssystemen, de kans op hard disk failures (na 6 jaar gaat ongeveer 50% van de harde schijven kapot) en de regelmatig noodzakelijke vervanging van hardware maakt het beheren van zo’n archief tot een hachelijke onderneming. Storec is speciaal ontworpen als archiefsysteem voor de lange termijn en ontneemt de gebruiker deze zorgen.

Storec = Veilige digitale opslag (NEN 7510)2020-01-24T09:09:33+01:00

Bij het verzenden van een scan vanuit de apotheek door Storec PC wordt zo’n scan willekeurig naar een van onze twee geografisch gescheiden datacentra verzonden. Als de scan binnenkomt, wordt er direct een replica verzonden naar het andere datacentrum èn wordt er in elk datacentrum nog een extra kopie opgeslagen. Je scans staan dus op vier verschillende harde schijven op vier verschillende servers in twee verschillende datacentra! Bij het opvragen worden alle kopieën gebruikt; wij spreken daarom niet van back-ups, maar van replica’s. Daarnaast wordt iedere replica elke maand een paar keer gecontroleerd of het bestand nog correct is. Zo niet, dan wordt de replica direct hersteld of wordt er een nieuwe replica aangemaakt. Door deze methodiek wordt automatisch uitval van een harde schijf, een computer of zelfs een geheel datacentrum ondervangen. Hierdoor kunnen wij stellen dat de scans zeer betrouwbaar bewaard worden gedurende de gehele bewaartermijn. Deze betrouwbaarheid is met andere opslagsystemen (zoals Online Back-up of lokale RAID-systemen) niet haalbaar. Daar wordt niet ieder bestand frequent gecontroleerd en indien nodig automatisch hersteld zoals bij Storec. En we hebben allemaal waarschijnlijk wel eens te maken gehad met defecte back-ups op het moment dat je ze nodig had

Voldoet Storec aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)?2020-01-24T16:26:24+01:00

De privacy van de gegevens is gewaarborgd, wij slaan geen persoonsgegevens in onze databases op. Scans zijn uitsluitend via het bijbehorende receptnummer op te vragen. De scans zijn via Storec Viewer (het inkijkprogramma t.b.v. het AIS) en Storec Online (de website) uitsluitend via zorgverbindingen zoals E-zorg, Cobbler, etc. opvraagbaar. De gecertificeerde datacentra en servers zelf zijn voorzien van strenge toegangscontrole en videobewaking. De servers staan in onze eigen serverkasten waar andere partijen geen toegang tot hebben.

Nakijken via Storec Mobiel gaat wel via het openbare netwerk. Bekijk op deze helppagina welke beveiligingsmaatregelen we hebben getroffen.

Daarnaast sluiten we een Verwerkersovereenkomst af. Een Verwerkersovereenkomst is wettelijk verplicht wanneer een partij het verwerken van persoonsgegevens bij een andere partij uitbesteedt. Met deze overeenkomst leggen we vast voor welke doeleinden de gegevens mogen worden verwerkt, welke beveiligingsmaatregelen zijn genomen, welke vormen van toezicht de eigenaar van de gegevens mag uitoefenen en hoe het zit met de onderlinge aansprakelijkheid. We hanteren voor al onze klanten dezelfde verwerkersovereenkomst.

Wordt er afgerekend per ingescand recept of per transactienummer?2020-01-24T09:10:26+01:00

Voor recepten wordt afgerekend per uniek transactienummer per jaar per vestiging. Het maakt dus niet uit of er één, twee, drie of nog meer briefjes per transactienummer worden gescand en opgeslagen.

Voor overige documenten wordt een vaste prijs per scan in rekening gebracht, ongeacht de bestandsgrootte en het aantal pagina’s per scan. We hanteren hier wel een fair-use policy voor de gemiddelde grootte van de documenten.

Waar worden de bestanden opgeslagen?2020-01-24T09:09:50+01:00

De bestanden worden opgeslagen in twee datacentra in een speciaal voor archieven ontwikkeld systeem. Dit systeem is, in tegenstelling tot standaard Windows- en Linuxsystemen, gebouwd om honderden miljoenen bestanden met de bijbehorende back-ups op te slaan en fit te houden. Dit is in tegenstelling tot een normale back-up waarvan helaas soms geconstateerd moet worden, dat deze niet leesbaar of actueel is en meestal pas op het moment dat je de back-up nodig hebt.

Wie is de eigenaar van de ingezonden scans?2020-01-24T09:10:02+01:00

De apotheek waarvoor de recepten en eventueel overige documenten met Storec PC ingescand en ingezonden zijn, is en blijft de eigenaar van de ingezonden scans. Mocht je besluiten met Storec te stoppen, dan kunnen we de scans aan je (of aan je volgende archiefleverancier) ter beschikking stellen. De bestanden worden daarna van onze servers gewist.

Ga naar de bovenkant